ERP.Repair
Moodul ERP.Repair on ettenähtud remonditeenuseid ja tehnilise teeninduse
teenuseid pakkuva ettevõtte tootmisprotsessi organiseerimiseks.On CMMS süsteem -
Computerized Maintenance Management Systems- arvutisüsteem, mis on ettenähtud
seadmete remonditööde juhtimiseks.
CMMS süsteemil on järgmised funktsioonid:
- seadmete andmebaasi koostamine, k.a. remonditööde koosseis ja sagedus
- andmed tagaseadmetest
- töötajate andmed
- tagaseadmete ostu ja töökäsude taotluste koostamine remonditööde normide
andmebaasi järgi
- tehnilise hoolduse ja remondi kavandamine
- kulude kohta andmete kogumine ja säilitamine võimalikuks edaspidiseks
analüüsiks
- toimunud juhtumite (avariid, murdumised) kohta andmete kogumine ja säilitamine
võimalikuks edaspidiseks analüüsiks
- standartsed ja laiendatud aruanded remondi- ja hooldustöödest
ja palju muud.
Veel enne laeva saabumist dokki või agregaadi saabumist remonditsehhi
sisestatakse süsteemi töötajate objektile väljumiseks vajalikud dokumendid:
leping, tööde loetelu, nende teostamise normatiivid, ettevõtte kulude ja tulude
eelnev hinnang antud tellimuse alusel. Mooduli omapäraks on hinnapakkumise ja
uue tellimuse alaste andmete kiire koostamine varem loodud sarnase
välistellimuse alusel.
Tellimus läbib vastavad eelneva töötluse staadiumid: kujundatakse tellimuse
alaste tööde hindamine, määratakse töötajate töötasu (tellimuse formeerimise
juurde lülitatakse tootmise ettevalmistamise osakonna spetsialistid, kes
määravad töötajate palga ja materjalide koosseisu). Süsteemi sisestatavate
plaaniliste arvestuslike andmete alusel arvutatakse välja marginaalne tulu iga
tööliigi kohta. Kuna tööde teostamiseks kaasatakse mitte ainult tehase töötajaid
vaid ka kõrvalisi organisatsioone, on ettenähtud õigeaegne info sisestamine
süsteemi tööde teostamisest töövõtjate poolt.
Materjalide vajaduse planeerimine võimaldab tellimusavalduse töösse laskmisel
arvutada välja vajaduse kõigi materjalide ja komplekteerivate osade järgi,
arvestades laovarusid, planeeritud laekumisi ja väljasaatmisi (laadimisi).
Nimetatud vajadused tekivad turustamistellimuste, tsehhitellimuste,
korraldus-tellimuste (remondid) alusel. Seda infot võrreldakse reserveerimata
varudega, varustamis- ja tsehhitellimustega, et teha kindlaks tarvidus tooraine
ja komponentide järele. Täiendavalt võib arvestada andmeid sõltumatust
nõudlusest, näiteks nõudluse prognoos varuosadele.
Tarbe planeerimise ülesanne tootmisvõimsustes seisneb olemasolevatel
tootmisvõimsustel tootmisprogrammi teostamise reaalsete tähtaegade määramises.
Töökeskmike koormuse planeerimine lihtsustab võimalike kitsaskohtade määramist
ja võimaldab maha siluda tootmisvõimsuste ning personali alakoormuse ning
ülekoormuse.
Remondi käigus võib teostatavate tööde maht üle elada olulised muudatused:
täpsustused toimuvad remondiks antud laeva (agregaadi) defekteerimisel, (faktilised
näitajad kalduvad plaanilistest kõrvale), seadmete monteerimisel ja
demonteerimisel. Faktilised kulud võivad remondi käigus muutuda kordi võrreldes
normatiividesse pandutest. Defekteerimise aktid vormistavad tehnoloogid, see
operatsioon teostatakse otseselt süsteemis.
Materjalide väljastamise eest vastutavad töötajad võrdlevad tehnoloogide poolt
märgitud näitajaid materjalide kulu faktiliste näitajatega. Süsteem toetab vaba
valiku kalkulatsiooniartiklite pidamist, ressurside hinnakataloogide pidamist,
lisakulude arvestamise erinevate metoodikate pidamist (osade järgi teistelt
artiklitelt, kulude eelarvete alusel, erinevate jaotusbaaside alusel) ja
vormistab vajaliku aruandluse, võimaldades operatiivselt kontrollida
tootmisprotsessi, ootamata ära kõigi tööde lõpetamist ja laeva lahkumist dokist.
Tellimuse mäned˛er analüüsib saadud infot (analüüsiks kaasatakse ka tellimust
kureeriv ökonomist), kontrollib selle täitmise käiku, selgitab välja vahendite
ülekulu põhjused ja allikad. Tuginedes plaaniliste ja faktiliste kulude
andmetele on mäned˛eril võimalus korrekteerida hindasid ühtedele või teistele
tööliikidele, esitades tellijale veenva argumenteeringu. Tööde üleandmise etapil
lülitub protsessi tehnilise kontrolli osakond, vormistades süsteemis vastavat
liiki tööde teostamise akti.
Andmeid teostatud töödest kasutatakse tellimuse ökonomistide, raamatupidajate ja
mäned˛eride poolt. Samaaegselt saavad lepingubüroo töötajad info lepingu
täitmise kohta.
Tarkvara interfeis võib olla igasugune, vastavalt kliendi soovile (eesti-, vene-,
inglise-, lätikeelne...).
Kliendi soovi korral töötame välja täieliku või piiratud veebiinterfeissi,
kasutades kaasaegseid veebitehnoloogiaid. Põhjalikumat infot leiate
viitelt
Veebiinterfeissi kasutamine kaasaegsete arvestussüsteemide jaoks.
Tarnekomplekti kuulub kohandamine konkreetse ettevõtte tingimustele ja
vajadustele, paigaldus, häälestamine ja personali täielik väljaõpetamine koos
järgneva 1 aasta pikkuse tarkvara toega.
Antud kompleksi maksumus erineb soodsalt selle arvel, et
kogu süsteem on kokkupandud juba aastatega läbi töötatud lahendustest, mis on
loodud ühe autori ja programmeerijate kollektiivi poolt tema juhtimisel.
Soovi korral võime läbi viia programmi ERP.Repair võimaluste demonstreerimise
Teie ettevõttes.
ERP.Repair moodul on välja töötatud juurutatud ja edukas kasutatud programmi
mooduli baasil.